دهکده کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی

دهکده: کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی فرانسه دادگاه آمریکا سینما سوئیس پرونده

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم/ اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست ، وزیر کشور

    وزیر کشور خاطرنشان کرد هیچ کشته ای در اعتراضات خرمشهر وجود نداشته هست؛ یک زخمی بوده که به بیمارستان انتقال یافته شده است است. 

    در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم/ اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست ، وزیر کشور

    وزیر کشور:در خرمشهر هیچ کشته ای نداشتیم/اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست

    عبارات مهم : امنیت

    وزیر کشور خاطرنشان کرد هیچ کشته ای در اعتراضات خرمشهر وجود نداشته هست؛ یک زخمی بوده که به بیمارستان انتقال یافته شده است هست.

    به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنای من این است که هر سه ماه در خدمت اصحاب رسانه باشم و آخر سال هم جمع بندی سال را خدمت مردم ارائه کنم. بنابراین اسفند ماه جمعبندی از اوضاع کشور ارایه کردیم.

    وی ادامه داد: نخستین اولویت ما جهت امسال عنوان امنیت است و آن را یک عنوان مهم می دانیم، در ادامه آن بحث وحدت را مطرح می کنیم . با توجه به خواست و مطابه مردم وحدت را عنوان بعدی قرار دادیم. عنوان رضایتمندی را هم مخرج یکسان تمام فعالیت های سیاسی فرهنگی اجتماعی و سیاسی می دانیم.

    در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم/ اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست ، وزیر کشور

    رحمانی فضلی سپس گفت: در این حوزه معاونت های متفاوت همچون سیاسی اجتماعی منابع انسانی دستور کاری داشتند که بتوانند در حوزه های متفاوت کارشان به گونه ای باشد که خروجی اش رضایت مندی باشد.

    وی همچنین تاکید کرد: وزارت کشور با توجه به فعالیتش در سطح ملی اجرای امور حاکمیتی و پیگیری را در سطح کشور به عهده دارد ؛ بنابراین توسعه را دستور کارمان قرار دادیم و تلاش کردیم به نحو احسن امر توسعه را پی بگیریم .

    وزیر کشور خاطرنشان کرد هیچ کشته ای در اعتراضات خرمشهر وجود نداشته هست؛ یک زخمی بوده که به بیمارستان انتقال یافته شده است است. 

    وزیر کشور گفت: در حوزه آسیب ای اجتماعی ظرف دوسال گذشته ماموریتی داشتیم . بنابراین شد در حوزه ساماندهی اجتماعی فعالیت ها را به گونه ای بیش ببریم که بتوانیم در کم کردن اسیب های اجتماعی گام برداریم.

    وی افزود: در حوزه سیاسی بحث همکاری کماکان در دستور کار بوده و است تلاش کردیم تشکل های سیاسی به گونه فعالیت کنند که در حوزه دستور سازی بر طبق برنامه همکاری پیش بروند.

    رحمانی فضلی سپس افزود: با منشور گفت و گو سیاسی شرایط مد نظر را فراهم کردیم ولی توقعات هنوز بر طرف نشده هست. با ظرفیت ماده ۱۳ منزل احزاب مکان هایی را در دولت مصوب کردیم که با حفظ امنیت و دوری از مزاحمت جهت رفت و آمد عمومی اعتراضات در آنجا برگزار شود. در این رابطه با احزاب جلسات مختلفی داشتیم . در حوزه آزادی مدنی با بحثی که در تجمعات دانشجویی بوده تلاشمان این است که این فضا را تقویت کنیم.

    در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم/ اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست ، وزیر کشور

    وی یادآور شد: به انتخابات مجلس آتی نزدیک می شویم . ملاحظاتی داریم که راجع به آن با احزاب و صورت ها صحبت می کنیم. تمام تلاش وزارت کشور بر این استوار است که فضایی با نشاط امن و کارآمد ایجاد کنیم. همه همکاران ما در بخش های متفاوت شبانه روز تلاش می کنند تا شرایط مورد نیاز را فراهم کنند، تا همه دستگاه ها کارشان را به خوبی انجام دهند.

    وزیر کشور گفت: ماده ۱۳ احزاب تاکید کرده که شرایط مورد نیاز را جهت تجمعات فراهم کنیم. تجمعات باید با توجه به شاخصه های قانونی که هر تجمعی مکان، مسئول و شعارهایش کاملا مشخص باشد برگزار شود؛ تا کنون ما درخواست مشخصی نداشتیم. اگر این درخواست بشود ما بررسی می کنیم.

    وزیر کشور خاطرنشان کرد هیچ کشته ای در اعتراضات خرمشهر وجود نداشته هست؛ یک زخمی بوده که به بیمارستان انتقال یافته شده است است. 

    وی سپس در پاسخ به این پرسش که چند نفر در اعتراضات شهر خرمشهر کشته شدند گفت: چند نفر کشته شده است نیست، تیراندازی بوده و یک زخمی به بیمارستان رفته است . عنوان امنیت اصل هست. مهم ترین وظیفه وزارت کشور برقراری امنیت هست. مجوزها اگر پاسخ گو باشند و امنیت را برقرار کنند با اعتراضات مشکلی نداریم. وقنی اعتراضاتی به کف خیابان می رسند، افرادی پیدا می شوند که هیجانی می شوند و افرادی هستند که سوءاستفاده می کنند. اقداماتی می کنند و موجب خدشه دار شدن امنیت و انتظامات می شوند. در این صورت نیروهای انتظامی وظایفی دارند که اگر به وظایفشان پاسخ ندهند، امنیت و انتظام دچار خدشه می شود. تلاش ما در این است که هر چه سریعتر این اعتراضات را با خویشتنداری نیروی انتظامی و همکاری مسئولان به آخر برسانیم. ولی اگر خلاف این باشد قوه قضاییه و نیروی های انتظامی وظایف خود را انجام می دهند.

    وزیر کشور در پاسخ به پرسشی در خصوص وقت نهایی شدن لایحه جامع انتخابات، اظهار کرد: این لایحه اکنون در صحن دولت در حال بررسی است و قرار است کارگروهی پیشنهادات مطرح شده است در دولت را بررسی کند تا سرعت کار زیاد شود. در این لایحه کارشناسی های خوبی انجام شده است است و امیدواریم این لایحه به انتخابات مجلس سال بعد برسد.

    در خرمشهر هیچ کشته‌ای نداشتیم/ اعتراضات به آب اصلا شرکت یافته و امنیتی نیست ، وزیر کشور

    وی همچنین راجع به تاثیر تک نرخی شدن بر مقابله با قاچاق کالا، خاطرنشان کرد: پیش از این بخشی از تقاضای ارز مربوط به موادمخدر یا قاچاق کالا بوده است و همین تقاضا در نوسانات ارز تاثیرگذار بود. یکی از اهداف تک نرخی شدن ارز هم مقابله با قاچاق کالا بود به خاطر همین سیاست و همچنین سیاست کنترلی دقیق در مرزها حدود ۸۰ درصد کالاهای قاچاق در مرزهای غربی کشور کنترل شده است است.

    وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی راجع به طرح در حال بررسی مجلس جهت برگزاری تجمع بدون مجوز در اطراف ساختمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت کشور طبق قانون شرایط برگزاری تجمع را فراهم کرده است ولی با برگزاری تجمع بدون مجوز مخالف است لیکن تجمعات باید با پذیرش مسئولیت هم همراه باشد، لیکن در غیر این صورت تجمع از کنترل خارج می شود ولی اگر این عنوان به قانون تبدیل شود وزارت کشور آن را اجرا می کند، ولی یقین دارم مجلس به این طرح رای نمی دهد. ما با نفس این کار مخالفیم چون آیین نامه تجمعات اعتراضی در دولت تهیه شده است است و تجمع بدون مجوز هم از کنترل خارج خواهد شد.

    در ادامه رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعتراضات چند ماه اخیر شرکت یافته بوده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: ما هر اعتراض را به صورت مستقل بررسی کردیم و به نتیجه رسیده ایم شرایطی ایجاد شده است است که بهره برداران یک حوزه بعد از اینکه مطالبات ارزش به نتیجه نرسیده و رضایت به دست نیاوردند به خیابان ها آمدند مثل بازاری ها، کامیون داران یا همین مساله اخیر آب ولی اگر به صورت پیوسته اعتراضات را بررسی کرده و ریشه های اجتماعی و سیاسی آن را دنبال کنیم به نتیجه متفاوتی می رسیم.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه های متفاوت دچار ناکارآمدی، کمبود و پرسشها هستیم که بخشی از آن به نوسانات بازار ارز و بخشی از آن به علت پاسخگویی در وقت مورد نیاز و همچنین عدم اقناع مردم بر می گردد، تصریح کرد: ما هر وقت شرایط را جهت مردم خوب توضیح دادیم با همراهی مردم مواجه شدیم. تاکنون به این نتیجه نرسیده ایم که یک گروه سیاسی خاص یا عده مشخص در موضوعی افراد را به صورت سازماندهی شده است جنبش و تهیج کرده باشند. وزارت کشور، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و قوه قضاییه به این نتیجه نرسیده است.

    رحمانی فضلی با اشاره به اینکه نباید کاری کرد که مردم به مسئولان بی اعتماد شوند، افزود: سیاه نمایی، تخریب ها و تهمت ها موجب ناامیدی مردم می شود. جنگ روانی زیادی علیه کشورمان به راه افتاده بنابراین ما باید در داخل کشور با اتحاد و انسجام داخلی رضایت مردم را جلب کنیم. همه باید تلاش کنیم که جامعه را به نوعی هدایت کنیم که در برابر دشمن انفعال نداشته باشیم البته این به معنای عدم مطالبه جامعه نیست، ما اعتراضات مردمی را به رسمیت می شماریم، چهار روز عنوان کامیون داران را داشتیم که بعضی هم به کارها خلاف امنیت عمومی دست زدند ولی ما برخورد مشکل نداشتیم و در آخر کامیون داران را اقناع کردیم.

    وزیر کشور با بیان اینکه باید جهت تقویت نظام، تقویت اعتماد مردم، وحدت کشور و حل پرسشها تلاش کنیم، تصریح کرد: فکر نکنیم دشمن های ما طرفدار حق و مردم و تامین نیازهای مردم هستند. ما باید با پیگیری حل پرسشها و اقناع سازی، رضایت جامعه را به دست آوریم. در جلسه شورای امنیت کشور مطرح کردیم که باید همه زمینه هایی که موجب نارضایتی مردم می شود را احصا کرد تا قبل از آنکه این زمینه ها موجب اعتراضات مردم شود، این زمینه ها برطرف شود.

    رحمانی فضلی ادامه داد: از سال ۷۱ طرح غدیر جهت آبرسانی به خرمشهر مطرح شد یعنی ۲۵ سال این طرح در دست اجرا بود که دولت در سه سال گذشته این عنوان را اولویت اول خود قرار داد و ۱۵ تیر این طرح به نتیجه می رسد. پیمانکار طرح هم سپاه و قرارگاه خاتم الانبیاء است که در این زمینه خیلی تلاش کرد و هنوز خیلی از مطالبات خود را دریافت نکرده ولی شاهد بعضی جنبش ها در خرمشهر بودیم، آیا در پنج روز مانده به افتتاح طرح این اعتراضات انجام می شود؟ به این علت که مردم اقناع نشدند که اینجا رسانه ها باید نقش ملی خود را جهت اقناع مردم به کار بگیرند.

    وی همچنین در تصویر العمل به انتشار بعضی فیلم ها که افرادی با لباس نیروی انتظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند، گفت: این عنوان را از فرمانده ناجا پرسش کردیم که توضیح آنها این بود که جهت بازداشت بعضی افراد مجرم در اعتراض ها مجبور شده است ایم شیشه ای را بشکنیم، مثل آتش نشانی که جهت مهار آتش مجبور است بعضی تخریب ها را انجام بدهد ولی در مورد صحت فیلم هایی که منتشر می شود باید دقت زیادی شود. فیلم های زیادی منتشر می شود که قابل اعتنا نیست.

    در ادامه این نشست خبری رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که تعداد شاکیان ماجرای تجاوز در ایرانشهر چند نفر است گفت: در کوتاه ترین فاصله کسی که از او شکایت شد بازداشت شد، اول یک نفر و بعد سه نفر دستگیر شدند. دادستانی اعلام کرد کسانی که شکایت دارند شکایت خود را اعلام کنند . در این پرونده ۴ نفر شکایت کردند. شکایت ۴۱ نفر حتما کذب است . گزارش خواستم و گفتند شاکیان بیش از چهار نفر نشدند. امروز صبح یک گزارش دیگر در این خصوص به ما دادند، به استاندار گفتم به سرعت عنوان را بررسی کنید و مجرم را به اشد مجازات برسانید.

    وی سپس گفت: ما می خواهیم فرایند پیگیری به پرونده ها کم کردن یابد قرار شده است است بعضی عنوان ها احصاء و فرایند بررسی ها کوتاه شود؛ چراکه بعضی مباحث است که مطرح می شود و جامعه جریحه دار می شود ولی اجرای حکم آنقدر دور است که هنگامی که اجرا می شود دیگر آن بازدارندگی را ندارد.

    وزیر کشور همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تجمعات که قرار است وزارت کشور مجوز دهد فقط مختص احزاب است؟ گفت: قانون می گوید تشکل ها و احزاب می توانند درخواست مجوز کنند. مردم در هر صنفی که هستند اتحادیه دارند و از آن طریق اقدام می کنند، ما مجبوریم که هر نوع تجمعی که می شود را با قبول مسئولیت افرادی مثل صنوف، احزاب و اتحادیه ها برگزار کنیم.

    رحمانی فضلی با اشاره به عنوان اعتراضات مردم بعضی شهرهای جنوبی کشور بر سر کم بود آب اظهار کرد: این اعتراضات امنیتی نیست ، از نظر من اعتراضاتی که صورت گرفته است اصلا شرکت یافته یا تشکل شرکت یافته از قبل نیست .

    وی ادامه داد: عنوان امنیتی آن است که ما در مرزها درگیر هستیم ، بیش از ۲۰ تیم امنیتی را زدیم و بیش از ۳۶ گروه در مناطق جوار مرزی با تزریق پول و اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنند. ما در همین ایام مراسم های مختلفی داشتیم؛ روز قدس، شب های احیا و شب های فوتبال خیلی نگرانی زیادی بود که اتفاق نیافتد؛ ولی نیافتاد. به این معنا نیست که نخواستند بلکه نگذاشتیم .

    وزیر کشور با بیان اینکه اگر عنوان آب به نحو احسن مدیریت نشود مسئله پیش می آید ، خاطر نشان کرد: ما در یک منطقه بیایانی و نیمه بیایانی هستیم، در این شرایط هرکاری بکنیم نمی توانیم آب اضافی تولید کنیم باید از همین مقدار که است خوب استفاده کنیم . دولت در این سه سال ۳۰۰ درجه مصرف آب را عوض کردن داده هست. دولت دارد به خاطر صنعت از خلیج فارس آب به مرکز انتقال می دهد. آنچه که وظیفه دولت است دارد انجام می دهد باید شدت و سرعت بدهد. هیچ کدام از کلانشهرها نیستند که بازیافت نداشته باشند در این چند سال این کارهای عظیم صورت گرفت.

    وی افزود: همه ما باهم باید این کار را صورت بدهیم . من وزیر کشور باید به استان ها کمک کنم ولی الان باید وقت خود را بگذارم کف خیابان ها را جمع کنم .می توانم این انرژی را صرف کارهای توسعه ای دیگر بکنم. باید با این رویکرد که این نظام مال ماست و مسئولین مسئولین ما هستند پیش برویم.

    وزیر کشور در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت تسهیل بروکراسی اداری گفت: خیلی از ابعاد رضایتمندی به پول و ارز بر نمی گردد، روزانه پنج میلیون نفر مراجعه کننده به همه ادارات و وزارت منزل ها داریم. ما می توانیم روال کار را کند کنیم و مردم ناراضی باشند؛ ولی باید مردم را راضی نگه داریم. من هر لحظه به استانداران تاکید کردم که در تمام فرمانداری ها تکریم ارباب رجوع را شرط اول بگذاریم . الان هم شدت یافتن کردیم موضع را، مدیر جمهور هم تاکید کردند و داریم پیگریی می کنیم آیا که رضایتمندی مردم جهت ما مهم هست. هر وقت با مردم صحبت کردیم و منطق آوردیم موفق شدیم .

    رحمانی فضلی در مورد تخریب هایی که علیه او انجام می شود، گفت: من باغچه ای در فشند دارم، نه در فشم، این باغچه ۹۷ متر است و من آن را با قسط خریدم. آنجا ۲۰۰ واحد وجود دارد که فقط باغچه مرا خراب کردند که من اعتراض کتبی خود را اعلام کردم و البته تابع قانون هستم ولی رسانه ها کاخ ها و ویلاهایی تحت عنوان عمارت رحمانی فضلی نوشتند. من هنوز منزل هم ندارم و پیش خرید کردم، آیا در این پنج سال نمی توانستم این باغچه را جزء دِه کنم؟ البته این کار غیرقانونی بود و من این کار را انجام ندادم. طرح این پرسشها میان مردم و مسئولان شکاف ایجاد می کند.

    وی در ادامه گفت: رسانه ها نوشتند که رحمانی فضلی با هواپیمای اختصاصی سفر می کند در حالیکه سفرهای من با هواپیمای نیروی انتظامی انجام می شود که هیچ هزینه ای از ما نمی گیرد. این هواپیما ۱۰ نفر جا دارد که ۱۲، ۱۳ نفر سوار آن می شوند. من سفری به پاکستان داشتم که در بازگشت چند نفر از همراهان ما با ما برنگشتند و گفتند این پرواز امنیت ندارد. در مورد تشریفات هم نیروی انتظامی می گوید تشریفات سفر جزء وظایف آنهاست ولی من از هر ۱۰ روز یکی دو مورد زیاد اجازه تشریفات نظامی ندادم.

    وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد گزینش مدیران وزارت کشور اظهار کرد: رییس جمهور معیار شایستگی و اعتدال را به من در مورد گزینش مدیران اشاره کردند. من در گزینش مدیران علاوه بر این دو شرط کسانی را گزینش می کنم که مخالف دولت هم نباشند ولی به عنوان نمونه می گویم فلان فرماندار در وقت احمدی نژاد هم فرماندار بوده است مثل آقای فرهادی فرماندار پایتخت کشور عزیزمان ایران که این دلایل اصلا متقن نیست. من آقای فرهادی را می شناسم که یک فرد کارآمدی هست. از این افراد در میان ۴۳۰ فرماندار هم افراد دیگری داریم. اگر این علت مبنا قرار بگیرد، فردا دولت دیگری می آید و همه افراد شایسته و معتدل را کنار می گذارد که این روند خوب نیست. من هر وقت متوجه شوم مدیران وزارت کشور در جهت دولت عمل نمی کنند حتما آن را عوض می کنم و نیم ساعت هم معطل نمی کنم.

    وی همچنین در مورد نحوه ارزیابی از استانداران و فرمانداران، بیان کرد: ارزیابی از عملکرد استانداران و فرمانداران سخت ترین ارزیابی هست. نمی گویم که هیچ ضعف و اشکالی در کار نیست ولی کلی گویی راجع به استانداران بی انصافی هست. سه بخش در وزارت کشور، استانداران و فرمانداران را ارزیابی می کند، هر دو هفته یک استاندار را دعوت می کنیم و ارزیابی های حوزه های متفاوت را به او مطرح کرده و توضیح استاندار را هم می شنویم. استانداری کار مشکل هست، ضعف هایی هم وجود دارد ولی تعویض استاندار یا فرماندار جهت ما آخرین راه حل است.

    وی در مورد برنامه های وزارت کشور جهت صرفه جویی، خاطرنشان کرد: گفته ام اگر هر دستگاهی حداقل در مصرف انرژی ۱۰ درصد صرفه جویی نکند آب و برق دستگاه را قطع کنند و با مسئول دستگاه هم برخورد شود.

    رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا شما علی رغم سایر مدیران دولتی در اینترنت فعالیت ندارید، تصریح کرد: من در بحران ها فرماندهی را بر عهده دارم. تا ساعت سه شب که مردم خرمشهر به منزل های خود رفتند نخوابیدم لیکن در این پرسشها حتما باید با نیروی انتظامی و سایر نیروها در هماهنگی باشیم حالا عده ای علاقه دارند توئیت کنند ولی من علاقه دارم پرسشها را فرماندهی کنم. علاوه بر این من از مرزها دیدار دارم و در نشست های استانی هم حضور پیدا می کنم. اختیارات تمام هم به معاونان هم دادم لیکن در غیر این صورت نمی شود وزارت کشور را اداره کرد.

    وی در خصوص برنامه همکاری کشور عزیزمان ایران با اروپا در عنوان پناهندگان و موادمخدر در صورت آخر یافتن برجام، بیان کرد: همکاری ما با اروپا در حوزه پناهندگان و موادمخدر یکجانبه هست. ما امسال هزار درگیری در حوزه موادمخدر داشتیم، ۱۲۰۰ تن موادمخدر کشف کردیم و در کشور نزدیک به سه میلیون مهاجر داشتیم. من جای دیگر هم گفته ام اگر ۲۴ ساعت چشم خود را ببندیم دو هزار تن موادمخدر و یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی مان گذر می کنند. در وقت تحریم به ما حتی سگ موادیاب و دستگاه ایکس ری نمی دانند.

    وزیر کشور با اشاره به اینکه ما به اروپا و شرکت های بین المللی گفته ایم به کشور عزیزمان ایران کمک نکنید بلکه به مهاجرین داخل کشور عزیزمان ایران یا کل کشور افغانستان کمک کنید تا پرسشها آنها حل شود، خاطرنشان کرد: در حمله اخیر به پاسگاه مرزی ما در شرق کشور فقط ۳۰ گلوله آرپی چی هفت به سمت ما شلیک شد. مهاجمین با ماشین های دید در شب حرکت می کنند، ما سه سال پیش گفتیم که قاچاقچیان با تروریست ها در حال همکاری هستند ولی اکنون شرکت های بین المللی به نتیجه ما رسیدند. نهادهای بین المللی در قبال مبارزه کشور عزیزمان ایران با موادمخدر یا در مساله پناهندگان به ما تا دل تان بخواهد تشویق نامه دادند ولی ما گفته ایم این تشویق ها مشکلی را حل نمی کند.

    وی همچنین راجع به لزوم همکاری با دولت جهت حل پرسشها کشور، تصریح کرد: در حوزه های اقتصادی پرسشها زیادی داریم. بیش از دو میلیون نفر بدون کار داریم و سالی یک میلیون نفر هم به آنها اضافه می شود. سال قبل دولت ۸۰۰ هزار شغل درست کرد ولی بیکاری برطرف نشده هست. دولت تورم را تک رقمی و رشد اقتصادی را دو رقمی کرد. مجموعه همه این عوامل موجب شکوفایی اقتصادی می شود ولی اگر یاس و ناامیدی را القاء کنیم، اعتراضات ایجاد می شود و دولت با پرسشها دیگری درگیر می شود. تاکید و توصیه من این است که در جهت مسئله مردم حرکت کنیم نه اینکه فقط پرسشها را بیان کرده و خدای نکرده مردم را تهیج کنیم، جهت حل پرسشها کشور باید همه همکاری کنیم.

    وزیر کشور در ارتباط با عنوان ایمن سازی مرزها نیز گفت: ما این مسئله را در مرزهای غرب و شرق کشور داریم که در شرق بیش تر هست. من با مسئولین درجه اول کشور افغانستان گفت وگو داشتم و علاوه بر وزارت کشور ، ستاد کل هم ارتباطاتی دارند. آن ها در تامین امنیت مرزهای خود مسئله دارند. ما پاستگاه ساختیم، نیرو نداشتند بگذارند آنجا. مواد مخدر، پناهنگان و اشرار درمرزها وجود دارد. بیش از ۷۰ درصد مواد مخدر ،۸۰ درصد مهاجرین و ۹۰ در صد اشرار از مرز پاکستان می آیند، منطقه شرقی ما منطقه پرخطری است.

    وی با توجه به نقش هماهنگی وزارت کشور گفت: راجع به تسهیل برطرف موانع تولید ،کارگروهی تشکیل دادیم متوجه شدم ۸۵درصد آن اجرا شده است هست. من بارها گفتم ، اعتقاد هستیم استان های ما از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار هستند و نظام بودجه ما اجازه عملی شدن این عنوان را نمی دهد. در شرایط فعلی که نیاز به کار فوق العاده است می توان اختیار را به استان ها داد،استان ها می توانند بار مهم را به دوش بکشند.

    وزیر کشور در ارتباط با تعامل با کشور عراق گفت: رابطه ما با عراق واقعا خوب است نمود آن در اربعین مشخص هست. ۲میلیون و ۴۰۰هزلر نفر را در اربعین به عراق می فرستیم و بر می گردانیم این کار بدون همکاری های ما اتفاق نمی افتد ، روابط ما بسیار خوب هست، در حوزه کنترل قاچاق عراق در حوزه معبرهای عمومی کارهای خوبی انجام داده هست، امیدواریم ارتباط های مرزی ما تقویت شود.

    وی در ادامه گفت که ظرف یک سال گذشته ۲۵ استاندار را عوض کردن داده است ، ۵ استاندار باقی مانده که اگر این نتیجه حاصل شود که تغیرشان مهم است ، عوض کردن می کنند.

    رحمانی فضلی در ادامه گفت: بعضی ها از سر نگرانی و یا دلسوزی می گفتند که نسبت به برگزاری تماشای فوتبال در استادیوم آزادی نگرانی امنیتی و اخلاقی دارند. من تقدیر کردم از نگرانی آن ها، ولی گفتم چون ما ۱۴ خرداد، روز قدس، شب های احیا و عید فطر تسلط نیروهای امنیتی انتظامی قضایی و اطلاعاتی را بر اوضاع داشتیم ، تایید می کنم اگر مردم به ورزشگاه بروند ، هیچ مشکلی پیش نمی آید. بیش از ۸۵درصد حاضران در ورزشگاه از خانواده ها بودند، همین خانواده هایی که در خیابان می روند. من به آقای سلطانی فر گفتم امنیت داخلی را خودتان برقرار کنید. من دیدم بعضی سایت های خارجی و داخلی تصویر های خانوم های کشف حجاب کرده را منتشر کردند . نمی گویم هیچ مشکلی نبود ولی با تذکر حل شد ، الحمد الله به خیر گذشت و برگزار شد.

    وی سپس در پاسخ به این پرسش که آیا کارشناسان وزارت اطلاعات در رابطه با باز تولید اعتراضات دی ماه اطلاعاتی دارند یا خیر گفت: من نشنیدم آقای علوی جایی گفته باشند که ما کم کاری کردیم در دی ماه، من صراحتا می گویم چنین چیزی نگفته هست. نه فقط آقای علوی ، سپاه و استانداران و کارشناسان مدام اوضاع امنیتی را تحلیل می کنند. خیلی از موارد کنترل می شود ولی تعدادی هم بروز پیدا می کند. می گویند معلمین و بازنشستگان اگر تامین نشوند فضای بین مردم مناسب نخواهد بود ، خوب ما این بحث ها را می بریم در دولت و در باره آن بحث و اقدام می کنیم.

    وزیر کشور گفت:گزارشی که آقای علوی دادند می گوید هیچ کدام از اعتراضات اخیر ساماندهی شده است نیست. الان می گویند نیست قبلا هم همین را می گفتند. موردی و مصداقی که عده ای جایی برنامه ریزی کردند، نیست.

    وی همچنین گفت:۲۴۷ حزب در کشور مجوز دارند. تا کنون مجوزی جهت اعتراضات نداشتیم. نشست هایی دارند و ما مجوز آن ها را می دهیم.(وزیر کشور در ابتدای این نشست توضیح داده بود که هیچ حزبی درخواست مجوز جهت اعتراضات نکرده هست، ولی با اصرار خبرنگار مجدد این موضع را توضیح داد).

    رحمانی فضلی سپس با اشاره به طرح های حمایتی کشور عزیزمان ایران از افغانستان در حوزه کم کردن مواد مخدر خاطرنشان کرد: من سه سال است که می گویم افغانستان دارای امنیت و توسعه می تواند جلوی قاچاق مواد و مهاجر را بگیرد. پیشنهادی به شرکت ملل دادیم به عنوان کشت جایگزین یا معیشت جایگزین، عده ای قاچاقچی و کشاورز و خرده فروش هستند که با مواد مخدر سرنوشت می گذرانند. ما گفتیم حاضریم با شرکت ملل و افغانستان محصول کشاورزی را ایجاد کنیم بازارش را بسازیم و قول بدهیم ۲برابر درآمد مواد مخدر در آمد ایجاد کنیم. در شرکت ملل تصویب شد؛ ولی همه کسانی که در عرصه بین الملل از مواد مخدر سود می کنند، نگذاشتند این طرح اجرا شود.

    رحمانی فضلی راجع به برنامه وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری، خاطرنشان کرد: ما 150 مورد تقسیمات کشوری به دولت برده ایم که بر اساس این طرح ها 40 شهر تازه ایجاد شده است هست. در عنوان کازرون ما استعلام های امنیتی را گفتیم و همه این استعلام ها به ما بیان کرد که مشکلی وجود ندارد ولی در فرآیند اجرا عواطف و احساسات مردم برانگیخته شد. ما در ابتدای شروع اعتراض ها مدیرکل تقسیمات کشور را به کازرون فرستادیم و صحبت های مردم را شنید و پرسشها مطرح شده است در این طرح برطرف شد ولی من باز هم احتیاط کردم و طرح را به دولت نبردم ولی اتفاقات کازرون رخ داد که این اتفاقات موجب تاسف و تاثر شد. ما اگر به قطعیت برسیم که همه از اجرای این طرح راضی هستند طرح را اجرا می کنیم والا منتظر می مانیم که رضایت همه جلب شود. وزارت کشور اصلا موافق تقسیمات کشوری نیست لیکن تقسیمات کشوری بی مورد در دولت قبل پرسشها زیادی ایجاد کرده هست. ما در دولت دوازدهم فقط طرح های اولویت دار را اجرا کردیم.

    وزیر کشور همچنین در مورد سازوکار حل مسئله کوله بران، اظهار کرد: کوله بری یک شبکه بزرگ هست. در وقت تحریم اجازه داده شود، بعضی کالاها از مناطق مرزی وارد کشور شود که این کار ادامه یافت و به شبکه بزرگ تجاری تبدیل شد. در این عنوان 90 درصد کالاها از داخل خاک عراق وارد کشورمان نمی شود یعنی کالاها به عنوان کالای ترانزیتی به عراق وارد می شود و سپس این کالاها از طریق کوله بران به کشور برمی گردد چون کالاهای ترانزیتی حقوق گمرکی خیلی کمی دارند. بعضی از این کالاها در شهرهای مرزی و بعضی کالاها هم در پایتخت کشور عزیزمان ایران و شهرهای بزرگ به فروش می رسد بنابراین یک شبکه ای از تاجر، کوله بر، سیستم حمل و نقل، خرده فروش، دلال و مسافران ایجاد شده است است.

    وی با بیان اینکه ما جلوی این کار را گرفتیم ولی مردم شهرهای غربی تحصن کردند، ادامه داد: ما نمی خواستیم کوله بران و خرده فروشان را نادیده بگیریم بنابراین طرحی با همکاری سایر وزارتخانه ها به دولت بردیم تا تخفیف سود بازرگانی به کوله بران داده شود، این کار در حال انجام شدن است البته این راه حل را راه حل مناسبی نمی دانیم.

    رحمانی فضلی در مورد انتقاد شرکت های بین المللی به عنوان اعدام به علت جرم اعتیاد در ایران، تصریح کرد: اعدامی های ما جزو کسانی هستند که جرایم سخت انجام داده اند یعنی هم قاچاق کرده اند، هم مسلح بوده اند و هم با نیروهای ما درگیر شده است اند و غیرقانونی به کشور رفت و آمد دارند و آنهایی که اعدام می شوند جرم ارزش فقط منحصر به موادمخدر نیست. در آمریکا هم جرایم سخت حکم اعدام دارد ولی نگاه این شرکت ها به ما از روی خصم است و شرایط ما را درک نمی کنند که ما 3800 شهید در مبارزه با موادمخدر داده ایم.

    وی راجع به آخرین پیگیری ها جهت آزادی سعید براتی از سربازان ربوده شده است کشورمان، گفت: از طریق مجاری رسمی و غیررسمی با پاکستان پیگیر عنوان هستیم. اخیرا تصویری از سعید براتی انتشار یافته است و خانواده اش این تصویر را تایید کردند. ما مذاکرات را ادامه می دهیم و پیگیر هستیم تا وی آزاد شود. طرف برابر شروطی جهت آزادی این سرباز بیان نکرده است.

    وزیر کشور در مورد سیاست دولت جهت مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: سیاست ما جایگزین کردن مواد کم خطر به جای مواد پرخطر است به همین علت اکنون مصرف تریاک در کشور اوج رفته و شیشه به رتبه سوم رفته هست، کراک هم در حال از بین بردن شدن از تناوب مصرف است.

    وی در پاسخ به این پرسش که وظیفه ادامه حضور زنان در ورزشگاه ها چه می شود، بیان کرد: من مسئول رفتن بانوان به ورزشگاه نیستم بلکه مسئول امنیت کشور هستم. اگر نهادهای مسئول در این زمینه از ما راجع به تامین امنیت ورود زنان به ورزشگاه پرسش کردند ما حتما جواب آنها را می دهیم.

    وزیر کشور همچنین راجع به پیگیری درگیری های اخیر در مرز کشور عزیزمان ایران و آذربایجان، گفت: در مرز با آذربایجان ما واقعا مشکلی نداریم و هر دو ملت در تامین امنیت تلاش می کنیم البته ممکن است بعضی حوادث در مرزها رخ دهد. درگیری اخیر از داخل آذربایجان بوده و ما تیمی را مشخص کرده ایم که عنوان را دقیق بررسی کند.

    وی راجع به اظهار نارضایتی خود از روند مبارزه با موادمخدر، گفت: روند مبارزه ما خیلی خوب است ولی تا نقطه مطلوب فاصله دارد. ما در سال 900 هزار معتاد را درمان می کنیم که البته 10 تا 15 درصد آنها فقط پاک می مانند. 9 هزار واحد هم جهت درمان معتادان سازماندهی شدند. در ابتدای مسئولیت من سه میلیون و 390 هزار معتاد وجود داشته که این رقم اکنون به دو میلیون و 800 هزار نفر رسیده هست. ما جهت درمان معتادان هیچ راهی جز اجتماعی کردن عنوان نداریم که در این زمینه رسانه ها نقش خود را خوب ایفا نکرده اند.

    وی در مورد برخورد با ماموران متخلف ناجا، تصریح کرد: در هر دستگاه اجرایی خواسته یا ناخواسته اتفاقی می افتد که مورد تایید آن دستگاه نیست. ما در وزارت کشور پیگیر این تخلفات هستیم و ناجا این پیگیری ها را انجام می دهد و ماهانه حتی حکم اخراج، زندان، تقلیل درجه و بازداشت دارد. البته ناجا دستگاه زحمت کشی است و روزانه 400 هزار مراجعه کننده دارد که ممکن است در این بین تخلفی هم انجام بگیرد به هر حال ما به تخلفات پیگیری می کنیم.

    رحمانی فضلی در آخر راجع به چگونگی مصرف درآمدهای حاصل از مبارزه با موادمخدر، گفت: بعضی اموال مصادره شده است در زمینه مبارزه با قاچاق به فروش رسیده و به خزانه واریز می شود تا از آنجا به دستگاه ها تخصیص یابد البته ما پیشنهاد جدیدی داریم که بخشی از این درآمد به عنوان حق الکشف به نیروها داده شود، این کار در حال انجام است ولی مبلغ آن خیلی کم است.

    واژه های کلیدی: امنیت | اعتراضات | وزارت کشور | وزارت اطلاعات | اخبار سیاسی و اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار