دهکده کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی

دهکده: کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی فرانسه دادگاه آمریکا سینما سوئیس پرونده

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاست خارجی پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    هرمیداس باوند کارشناس پرسشها بین المللی در گفت و گو با نامه نیوز، به عنوان ادعاهای تازه امریکا در رابطه با دیدار آژانس از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران پرداخته

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    عبارات مهم : آژانس

    هرمیداس باوند کارشناس پرسشها بین المللی در گفت و گو با نامه نیوز، به عنوان ادعاهای تازه امریکا در رابطه با دیدار آژانس از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران پرداخته است.

    راهکار سفر به وین و فشار به آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی امریکا نیز موثر واقع نشد. نیکی هیلی در سفر خود به وین بر عنوان دیدار آژانس از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران دست گذاشته بود و تلاش می کرد آژانس را قانع کند که در برجام، دیدار از مراکز هسته ای از مراکز نظامی تفکیک نشده هست. ولی آژانس در گزارش تازه خود فعالیتهای هسته ای کشور عزیزمان ایران را مورد تایید قرار داد.

    آیا آژانس می تواند چنین روشی را در رابطه با برجام و کشور عزیزمان ایران در آینده در پیش گیرد؟ امریکا چه برنامه ای جهت سیاست خود در قبال کشور عزیزمان ایران و برجام دارد؟ در این باره با هرمیداس باوند کارشناس پرسشها بین المللی گفت و گو کرده ایم که از نظر می گذرانید.

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    *****

    بنابر آنچه نیکی هیلی در سفر به وین دنبال می کرد، اظهار داشت در برجام چنین موضوعی وجود ندارد که فقط از سایت های هسته ای دیدار کنند، بلکه می توانند از سایت های نظامی هم دیدار کنند، شما این مساله را چطور ارزیابی می کنید؟ آیا آژانس می تواند این درخواست را داشته باشد که از هر مکانی بخواهد دیدار کند؟

    هرمیداس باوند کارشناس پرسشها بین المللی در گفت و گو با نامه نیوز، به عنوان ادعاهای تازه امریکا در رابطه با دیدار آژانس از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران پرداخته

    در گزارش تازه آقای آمانو دیده می شود که برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران به شکل کامل تایید شده است و هیچ انحرافی از آنچه در برجام گنجانده شده است وجود ندارد. از این رو آمانو و کارشناسان آژانس بیان داشتند هیچ لزومی جهت دیدار از سایتهای نظامی وجود ندارد.

    این ضرورت وجود ندارد معنایش این است که در برجام هم این عنوان گنجانده نشده است یا اینکه می توانند هر وقت درخواست کردند آنرا پی بگیرند؟

    ما دو گونه بازرسی داریم؛ یکی بازرسی آژانس است و یکی بازرسی از طریق ماهواره هاست که آمریکا و دیگران انجام می دهند. بنابراین به نظر می رسد هر گونه فعالیتی در مراکز نظامی باشد به هر شکلی در رابطه با کارها تکنولوژی هسته ای خیلی ساده از طریق رصد ماهواره ای کشف می شود. به هر حال پرسشها نظامی سری است و چون کشورها مایل نیستند که ماهیت و قدرت نظامی ارزش برملا شود، این اجازه را نمی دهند که از ان دیدار به عمل آید. بخصوص بعضی کشورها که با یک سیاست بلوف، قدرت آنچنانی را عرضه می کنند و نمی خواهند دیگران قدرت واقعی آنها را تخمین بزنند.

    به عنوان مثال ایتالیا با دیپلماسی بلوف موفق شد خودش را در ردیف قدرتهای بزرگ دنیا و تصمیم گیران قرار دهد. ولی جنگ که شد مشخص شد ایتالیا چقدر عقب افتاده هست. حتی در ردیف کشورهای درجه دو هم نیست. معمولا کشورها نمی خواهند در معرض دید همگان قرار بگیرند و واقعیت قدرتشان مشخص شود و این عنوان مربوط به همه کشورهاست و نه فقط ایران.

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران /هرمیداس باوند: دلیلی جهت دیدار از سایت های نظامی وجود ندارد/هیچ کشوری اجازه این کار را نمی دهد /فعالیت در مراکز نظامی با رصد ماهواره ای کشف می شود/امریکا به تنهایی کاری از پیش نمی برد

    هرمیداس باوند کارشناس پرسشها بین المللی در گفت و گو با نامه نیوز، به عنوان ادعاهای تازه امریکا در رابطه با دیدار آژانس از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران پرداخته

    اکنون در متن برجام این حق جهت آژانس وجود دارد که اگر احساس کنند که در یکی از مراکز نظامی فعالیت هسته ای وجود دارد با یا بدون اطلاع از آن دیدار کنند؟

    ببینید! این را از طریق ماهواره مشخص کردند. فعالیتهای هسته ای با ماهواره رصد می شود و این شبهه بوجود می آید که در مکان مشخصی این فعالیت وجود دارد. به عنوان نمونه گفتند که پارچین باید دیدار شود که آمدند و دیدار کردند. آژانس آمد و پارچین را دیدار کرد. ولی در مراکز دیگر، علائم، قرائن و شواهدی که دال بر این باشد یا اطلاعاتی کسب کرده باشند، مطرح نشده که بگویند در فلان پادگان در فلان نقطه کشور عزیزمان ایران فعالیتهای آنچنانی در جریان هست. فلذا بخصوص این موضعی که آمریکا اتخاذ کرد و تلاش می کند عنوان دیدار از مراکز نظامی را پیش بکشد در این مسیر است که یک تائیدیه از شورای امنیت بگیرد و آنرا در شورای امنیت جا بیندازد و همچنین کشورهای مذاکره کننده در فرآیند برجام یعنی نماینده اتحادیه اروپا و اعضای پنج بعلاوه یک را قانع کند که چنین عرفی را بپذیرند.

    پشت پرده اصرار آمریکا جهت دیدار از مراکز نظامی کشور عزیزمان ایران

    الان آمریکاست که تلاش می کند نقطه ضعفی پیدا کند و مبنا قرار دهد جهت بازبینی در برجام که نیکی هیلی هم در این رابطه به وین رفت و ملاقات هم کردند، ولی نه اروپایی ها موافق این نظر آمریکا هستند، نه چین و نه روسیه و نه نماینده سیاسی اتحادیه اروپا. بنابراین آژانس هم گزارش داد که کشور عزیزمان ایران تمام و کمال تعهدات خودش را انجام داده و ضرورتی هم جهت دیدار منابع نظامی به نظر نمی رسد. بنابراین فعلا تلاش می کنند که مسئله را در یک عرصه دیگر پیگیری کنند.

    ارزیابی شما از سفر هیلی به وین و رویکرد تازه ترامپ چیست؟ به نظرتان در سررسید اکتبر برجام را رد خواهند کرد؟!

    ببینید! برجام مسئله ای دوجانبه نبوده بلکه مسئله 5 عضو دائمی شورای امنیت و اتحادیه اروپا به عنوان حفظ منافع جامعه بشری بوده که با کشور عزیزمان ایران مذاکره کرده اند و شورای امنیت هم برجام را تائید کرده وگرنه یک رابطه دوطرفه بین کشور عزیزمان ایران و آمریکا نبوده است بلکه مسئله ای جهانی بوده که اعضای دائمی شورا باضافه نماینده سیاسی اتحادیه اروپا و آلمان آمده اند در این مذاکرات به توافقی رسیدند. ضمن اینکه وزیر خارجه آمریکا یعنی جان کری حضور فعال و بسیار گسترده داشته هست. شورای امنیت تائید کرده هم براساس اصول منشور بخصوص بند 5 ماده 2 مواد 24، 25، 26 و فصل 7 همه کشورها ملزم هستند که به تصمیمات شورای امنیت پایبند باشند. بعلاوه بموجب کنوانسیون جانشینی دولتها ، هر دولت متعهد به پایبندی به تعهدات دولت قبلی هست. یعنی نمی تواند بدلیل اینکه دولت قبلی از فلان حزب یا حزب دیگری بوده، عمل کند.

    همه دولتها پایبند به تعهدات دولت قبلی هستند. یک وقت است یک مسئله کنفرانس بین المللی جهت فضای گازهای گلخانه ای است که در این قبیل پرسشها کشورها شرکت می کنند و ممکن است امضا هم بکنند بعد هم ولی فراتر از امضا نمی روند و امضا را بعد می گیرند. ولی هنگامی که از سوی کشورها امضا شده است و به تائید شورای امنیت هم رسیده، در این مواقع اِنقلت درآوردن به نتیجه ای نمی رسد. اینها تحریم هایی را در کنگره آمریکا و در مسئله های دیگری نظیر حقوق بشر و حمایت از تروریسم بین المللی و حتی سیستم موشکی اعمال کرده اند. ولی هیچکدام از اینها ارتباطی با برجام ندارد. ممکن است مغایر با روح برجام باشد که احتمالا است ولی ارتباطی با ماهیت خود برجام ندارد.

    اخبار سیاست خارجی – نامه نیوز

    واژه های کلیدی: آژانس | ایران | آمریکا | اخبار سیاست خارجی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار