دهکده کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی

دهکده: کارگردان فیلم پیانیست کارگردان قانونی فرانسه دادگاه آمریکا سینما سوئیس پرونده

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی روز رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر معاملات روز گذشته رشد مناسب ۳۵۳ واحدی (معادل ۴/ ۰درصد) را تجربه کرد و در سطح ۹۱ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد. از نکات قاب

    روز رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    روز رونق در بورس تهران

    عبارات مهم : ایران

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر معاملات روز گذشته رشد مناسب ۳۵۳ واحدی (معادل ۴/ ۰درصد) را تجربه کرد و در سطح ۹۱ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد. از نکات قابل توجه دادوستدهای روز گذشته رشد محسوس ارزش معاملات بود که رنگ و بوی رونق به این بازار داد. دیروز ارزش معاملات خرد سهام به ۲۸۵ میلیارد تومان رسید (بیشترین مقدار از ۴ مرداد). حدود ۳۴ درصد آن در اختیار «های وب» قرار داشت.

    در جریان معاملات این روز سهامداران در حالی شاهد زیاد کردن محسوس ارزش معاملات بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران بودند که علی رغم چند هفته اخیر نقدینگی در میان اغلب صنایع توزیع شد. این عنوان می تواند نوید بخش شروع یک دوره رونق در بازار سهام باشد. علاوه بر آن رشد مناسب شاخص سهام در کانال ۹۱هزار و ۵۰۰ واحدی نیز نشانه دیگری است که امیدواری به شروع یک دوره رونق در بورس را زیاد کردن داده است.

    روز رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    شروط پایداری رونق بورس

    با وجود قدم گذاشتن بورس در مسیر رونق ولی شروطی جهت استمرار این اوضاع دیده می شود. در این خصوص دو عامل داخلی مشمول بر از سرگیری عرضه های اولیه و از بین بردن موانع ساختاری و دو شرط بیرونی مشمول بر اوضاع بازارهای جهانی و همچنین اعلام تصمیم کنگره درخصوص برجام می تواند بر پایداری رونق بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران اثرگذار باشد.

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر معاملات روز گذشته رشد مناسب ۳۵۳ واحدی (معادل ۴/ ۰درصد) را تجربه کرد و در سطح ۹۱ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد. از نکات قاب

    ۱- لزوم از سرگیری عرضه های اولیه در بازار سهام: همه به یاد داریم هفته های نهایی سال گذشته که شرکت بورس در اقدامی عجیب اقدام به توقف عرضه اولیه سهام و همچنین اوراق بدهی کرد، در این میان ولی لیست بلند بالایی از شرکت های آماده عرضه چه از کانال بورس و چه فرابورس تهیه شده است بود. در این لیست شرکت هایی نیز حضور داشتند که به گفته مقامات مسوول، پرونده عرضه آنها آماده بود و حتی زمزمه ورود آنها به بازار در روزهای آخر سال نیز شنیده می شد.

    این وقفه حدود ۵ ماه ادامه پیدا کرد و مجددا از آخرهای تیر ماه امسال این عرضه ها از سر گرفته شد. بعد از آن شاهد تسریع روند حضور شرکت ها در بورس و فرابورس بودیم؛ به طوری که طی ۳ ماه، سهام ۱۰ شرکت در بازار سهام عرضه شد. از این میزان ۴ شرکت بورسی و ۶ شرکت فرابورسی شدند. بعد از آن ولی با وجود آمادگی چند بنگاه اقتصادی جهت ورود به بازار سهام، باز شاهد جلوگیری از عرضه های اولیه بودیم. موضوعی که به نظر می رسد به بعضی تفکرات نادرست بازمی گردد.

    تفکراتی که جذابیت عرضه های اولیه جهت معامله گران را عامل خروج نقدینگی از دیگر سهام بازار می داند و اعتقاد است این فضای منفی باعث تشکیل صف های فروش در دیگر سهام بورسی جهت تامین نقدینگی جهت خرید سهم تازه می شود. طی معاملات روز گذشته علاوه بر توجه سهامداران به نماد تازه وارد «های وب»، دیگر نمادها نیز فضایی مثبت را تجربه کردند. مجموع این عوامل رونق بازار را در پی داشت. به این ترتیب به نظر می رسد مقام سیاست گذار با توسعه عرضی بازار سهام (افزایش شرکت های حاضر با عرضه های اولیه) می تواند باعث ورود نقدینگی تازه به این بازار شود تا رونق هرچه زیاد معاملات رقم بخورد.

    روز رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ۲. از بین بردن موانع ساختاری: میزان محدودیت در بازار رابطه مستقیمی با میزان دانش مالی سرمایه گذاران، عمق بازار، میزان توسعه یافتگی و در مجموع کارآیی بازار دارد. زیاد کردن ابزارهای مشتقه و همچنین برداشتن محدودیت هایی همچون حجم مبنا و دامنه نوسان از جمله مواردی است که می تواند پیش شرط پایداری رونق بازار سهام باشد. درحالی ابزارهای مشتقه یکی از ارکان مهم بازارهای مالی دنیا به شمار می رود که در شرایط کنونی شاهد یکطرفه بودن بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران به علت عدم تنوع ابزارهای معاملاتی هستیم.

    حجم مبنا (حداقل تعداد برگه سهامی که باید مورد معامله قرار گیرد تا سهم در آخر روز در قیمتی به ثبت برسد) و دامنه نوسان قیمت (پایین ترین تا بالاترین قیمتی که در آن دامنه، طی یک یا چند جلسه رسمی معاملاتی بورس، قیمت سهام می تواند نوسان داشته باشد) نیز از جمله ابزارهای کنترلی بازار سهام هستند که جهت روزهای هیجانی معاملات به خاص در شرایط منفی تدبیر شده است اند. محدودیت هایی که البته مانعی بر سر راه توسعه بازار سهام کشور عزیزمان ایران به شمار می روند. گفته می شود در بسیاری از بورس های کشورهای پیشرفته، حد نوسان بالاتری وجود داشته یا سازوکاری حاکم است که حد نوسان، دست بازیگران بازار را نمی بندد؛ یعنی به محض اینکه قیمت ها به حد نوسان تعیین شده، می رسند مجددا حراج برگزار می کنند و قیمت تازه را بالاتر از حد نوسان تعیین شده است کشف می کنند.

    نماگر بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران در آخر معاملات روز گذشته رشد مناسب ۳۵۳ واحدی (معادل ۴/ ۰درصد) را تجربه کرد و در سطح ۹۱ هزار و ۵۵۲ واحد ایستاد. از نکات قاب

    در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ولی این محدودیت ها باعث تحلیل گریزی معامله گران شده است هست. از یک طرف یکی از روش هایی که امروز سفته بازان بازار سهام کشور عزیزمان ایران به صورت پی در پی از آن استفاده می کنند و اتفاقا نتیجه های بسیار خوبی هم از آن گرفته اند، سوءاستفاده از دامنه نوسان و ایجاد صف های سنگین در خرید سهام هست. به این ترتیب جریان مالی بازار از سهام های بنیادی خارج و به سمت سهام های سفته بازی هدایت می شود. از سوی دیگر سفته بازان بر سهم هایی با حجم مبنای پایین کار کرده تا اوقاتی که می خواهند به دستکاری قیمتی یک سهم یا به اصطلاح چاق کردن سهم بپردازند، هزینه زیادی جهت حجم مبنا ندهند و سهم راحت اوج برود.

    ۳. آخر هفته و اعلام تصمیم کنگره: نزدیک شدن به وقت اعلام تصمیم کنگره آمریکا درخصوص پایبندی این کشور به برجام از جمله ریسک های سیاسی است که طبیعتا موردتوجه بازار سهام و معامله گران قرار دارد. دونالد ترامپ، مدیر جمهوری آمریکا در هفته نهایی مهرماه، ضمن ایراد بیانات تند علیه ایران، آینده توافق هسته ای را به کنگره سپرد تا در یک مدت

    روز رونق در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران

    ۶۰ روزه این عنوان را تعیین وظیفه کند. از این مهلت ۶۰ روزه چند روز زیاد باقی نمانده است و به احتمال زیاد تا آخر هفته جاری (۱۳ دسامبر تا ۱۵ دسامبر) کنگره تصمیم خود را اعلام می کند. درخصوص نتیجه گیری کنگره تحلیل های بسیاری شنیده می شود. آینده توافق هسته ای تا به اینجا به نفع کشور عزیزمان ایران رقم خورده هست، چراکه با وجود احتمال زیاد کردن فشارهای سیاسی و غیرسیاسی آمریکا بر ایران، برهم زدن ماهیت برجام از سوی این کشور به علت حمایت دیگر کشورهای درگیر، سناریوی غیرمحتملی به نظر می رسد. جالب این که خودرویی ها که همواره بیشترین تاثیر را از ریسک های سیاسی می پذیرند، چند روز مانده به اعلام تصمیم کنگره با رشد همراه شده است اند که نشان از نگاه مثبت بازار به این عنوان دارد. با این حال در صورتی که خبر ناخوشایندی از کنگره آمریکا منتشر شود، احتمال زیاد کردن فشار فروش و برگشت جریان فعلی از سهام گروه ماشین وجود دارد.

    ۴. اوضاع بازارهای جهانی: روز گذشته با بازگشایی بازارهای جهانی، قیمت اغلب فلزات اساسی با رشد همراه شد. قیمت مس دیروز با رشد ۴/ ۰ درصدی همراه شد و به ۶۶۰۵ دلار در هر تن رسید. روی نیز با رشد ۶/ ۰ درصدی قیمت تا سطح ۳۱۰۵ دلار در هر تن رشد کرد. سرب نیز اوضاع مشابهی را تجربه کرد و با زیاد کردن ۸/ ۰ درصدی به سطح ۲۴۷۲ دلار در هر تن در بورس لندن رسید. بهای آلومینیوم ولی دیروز بیش از ۴ دلار کم کردن یافت و ۲۰۱۰ دلار در هر تن معامله شد. (قیمت ها در لحظه تنظیم این گزارش ساعت ۱۵ ذکر می شوند)

    باید توجه داشت به صورت کلی بازارهای جهانی وارد دوره ای شده است اند که به صورت فصلی کم کردن تقاضا شکل خواهد گرفت. به این ترتیب طی چند ماه آتی نمی توان انتظار جهش قیمتی در میان فلزات پایه داشت.

    در این میان فولاد به عنوان یک استثنا مطرح می شود. بر این اساس زیاد کردن محدودیت عرضه فولاد در چین در نقش حمایت از قیمت فولاد در بازارهای جهانی برآمده است.با این وجود باید توجه داشت همچنان قیمت فلزات در بازارهای جهانی در سطوح مناسبی قرار داشته و نکات مطرح شده است درخصوص عدم انتظار جهت استمرار جهش قیمتی فلزات پایه در چند ماه آتی، نمی تواند تهدیدی در برابر روند سوددهی شرکت های مرتبط باشد. در عین حال با توجه به رشد قیمت دلار (آزاد و مبادله ای) از اواسط مهر تاکنون می توان انتظار داشت منشتر شدن گزارش های ماهانه و همچنین گزارش های ۹ ماهه این شرکت ها روی سامانه کدال، بار دیگر شاهد زیاد کردن اقبال معامله گران به سهام فلزی-معدنی باشیم.

    استمرار اقبال معامله گران به تازه وارد بورسی

    اقبال مناسب معامله گران به نماد معاملاتی شرکت داده گستر عصرنوین موجب شد تا نماد این شرکت که کمتر از ۳ ماه از حضورش در بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران می گذرد، در صدر نمادها با بیشترین حجم و ارزش معاملات قرار گیرد. در ابتدای معاملات روز گذشته صف بیش از یک میلیارد سهمی «های وب» در مرحله پیش گشایش با توجه به حجم سنگین عرضه ها برچیده شد و این سهم تا ۵۵۵ تومان نیز افت کرد. در ادامه ولی بار دیگر «های وب» تا صف خرید پیش رفت و در انتها با رشد حدود ۴ درصدی به معاملات روزانه خود آخر داد. در گزارش های پیشین «دنیای اقتصاد» به دفعات درخصوص تازگی گروه اطلاعات و ارتباطات جهت معامله گران هست. به این ترتیب با وجود اینکه به نظر می رسد سهامداران آشنایی کافی با صورت های مالی این شرکت ندارند ولی برنامه های موجود در شرکت داده گستر عصر نوین و همچنین شنیدن اخبار مثبت اطراف آن عامل اقبال معامله گران به این سهم است.

    موج مثبت در میان پالایشی ها

    پالایشی ها که معاملات روز گذشته را کم رونق شروع کرده بودند، در ادامه با توقف بعضی نمادهای معاملاتی هم گروه همچون «شاوان» و «شراز» با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تعدیل با اهمیت سود هر سهم، در مرکز توجه معامله گران قرار گرفتند. این عنوان فضایی عمومی در اغلب نمادهای پالایشی ایجاد کرد تا جایی که تمامی نمادهای پالایشی دیروز با رشد قیمت همراه شدند. این در حالی است که همچنان فعالان بازار در انتظار انتشارصورت های مالی شرکت های پالایشی جهت روشن تر شدن مسیر آتی قیمتی این سهام هستند.

    در بازار چه گذشت؟

    همان طور که اشاره شد، در دادوستدهای روز دوشنبه، شاخص کل بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران ۳۵۳ واحد (معادل ۴/ ۰ درصد) رشد کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۵۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن (با اثر یکسان نمادها) نیز با رشد ۰۷/ ۰ درصدی همراه شد. موضوعی که نشان از رشد دسته جمعی نمادهای بازار سهام دارد. ارزش معاملات خرد بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز روز دوشنبه به ۲۸۵ میلیارد تومان رسید. حدود ۶۳ درصد از این رقم در اختیار ۱۰ نماد با بیشترین ارزش معاملات قرار داشت. بررسی روند صنایع بورسی در روز دوشنبه نشان می دهد از ۳۸ صنعت مورد بررسی، شاخص ۱۵ صنعت با رشد همراه شد و ۱۸ صنعت نیز معاملات روزانه خود را با افت پشت سر گذاشتند. (شاخص ۵ صنعت عوض کردن نکرده ماند).

    در این میان گروه اطلاعات و ارتباطات با تک نماد «های وب» بیشترین بازدهی (حدود ۴ درصد) در میان صنایع بورسی را کسب کرد. خودرویی ها نیز طی معاملات این روز رشد حدود ۲/ ۳ درصدی را تجربه کرد. بعد از آن نیز معدنی ها در مرکز توجه معامله گران قرار داشتند. به این ترتیب روز دوشنبه، شاخص گروه کانه های فلزی با رشد حدود ۳ درصدی همراه شد. در برابر ولی گروه های خدمات فنی مهندسی، سایر محصولات کانی غیرفلزی در قعر جدول بازدهی روز دوشنبه صنایع بورسی قرار گرفتند. بیشترین حجم معاملات نیز از آن خودرویی ها شد. دو گروه اطلاعات و ارتباطات و فلزی ها نیز در رده های بعدی بیشترین حجم معاملات روزانه در میان صنایع بورسی قرار گرفتند. بیشترین زیاد کردن قیمت روز دوشنبه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران نیز از آن نماد معاملاتی شرکت های کاشی الوند، حمل و نقل پتروشیمی، کشور عزیزمان ایران ماشین و نفت سپاهان شد. در برابر ولی نماد معاملاتی شرکت های تولیدی گرانیت بهسرام، سیمان کردستان، آلومینیوم کشور عزیزمان ایران و کشور عزیزمان ایران ارقام بیشترین کم کردن قیمت دوشنبه بورس پایتخت کشور عزیزمان ایران را تجربه کردند.

    همگام با بازیگران بازار

    روز دوشنبه خالص عوض کردن مالکیت میان بازیگران مهم بازار حدود ۳۹ میلیون سهم و در مسیر حقوقی به حقیقی بود. این جابه جایی رقمی معادل ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از پرتفوی حقوقی ها به سبد سهام معامله گران حقیقی انتقال یافته کرد. بیشترین میزان خالص خرید در معامله گران حقیقی به نماد معاملاتی شرکت داده گستر عصر نوین تخصیص داده شده است داشت. به این ترتیب دوشنبه حدود ۲۸ میلیون سهم «های وب» به ارزش ۱۶ میلیارد تومان به نفع معامله گران حقیقی بازار انتقال یافته شد.پس از «های وب»، بیشترین خالص خرید حقیقی ها در نماد معاملاتی شرکت کشور عزیزمان ایران ماشین شکل گرفت.

    به این ترتیب ۱۸ میلیون سهم «خودرو» به ارزش ۳/ ۵ میلیارد تومان در مسیر حقوقی به حقیقی جابه جا شد. در آن سوی بازار ولی بیشترین تحرک حقوقی ها در نماد معاملاتی شرکت های معادن منگنز ایران، فولاد کاوه جنوب کیش و ملی صنایع مس کشور عزیزمان ایران دیده شد. به این ترتیب طی معاملات این روز، افزون بر ۲ میلیون سهم «کمنگنز» از سبد سهام حقیقی ها به پرتفوی سهامداران حقوقی انتقال یافته شد. این جابه جایی رقمی معادل ۱۲ میلیارد تومان داشت. «کاوه» نیز دوشنبه شاهد عوض کردن مالکیت بیش از یک میلیارد تومانی به نفع حقوقی ها بود. در «فملی» نیز دیروز حدود ۵/ ۴ میلیون سهم به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان در مسیر حقیقی به حقوقی انتقال یافته شد.

    واژه های کلیدی: ایران | بازار | دوشنبه | روز دوشنبه | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار